Har du ikke fått kvittering?

Kvitteringene vil normalt komme innen ett døgn etter gjennomført reise. Dersom den likevel ikke har kommet er det flere mulige årsaker.

Er det riktig kortnummer som ligger inne i profilen?

Hvis du har fått en ny versjon av kortet ditt siden sist, vil kortnummeret vanligvis ha endret seg, og må oppdateres i profilen. Sletting av gammelt og registrering av nytt kortnummer gjøres i profilen under fanen «kort». Så snart kortnummeret er oppdatert vil kvitteringen være tilgjengelig i profilen.

Har du byttet e-postdresse siden sist?"

Ny mailadresse må oppdateres i profilen, logg deg på med gammel e-post eller telefonnummer og passord og endre denne under fanen «Profil» ved å trykke på "Endre" ved siden av adressen.

Kan du ha brukt et annet kort enn det som ligger i profilen?

Hvis du har benyttet et annet kort (f.eks. mistenker at du kan ha dratt Diners-kortet i stedet for Visa-kortet), legg til dette i profilen sammen med det andre registrerte kortet, og kvitteringen for reisen vil dukke opp i oversikten med en gang. Kort legger du til under fanen «Kort» og «Legg til kort»-knappen.

Kan du ha glemt å dra kortet ditt på avreisestasjonen?

Når du reiser til flyplassen, er det viktig at du drar kortet før du går om bord, slik at systemet vet hvor du reiser fra. Dermed kan vi beregne riktig pris for turen din. Glemmer du å dra kortet, vil kvitteringen blir to dager forsinket, da systemet vil lete etter avreisestasjonen din. Reisen vil også bli dyrere dersom du reiser fra andre stasjoner enn Drammen, da systemet automatisk beregner lengste streknings pris, Drammen - Oslo Lufthavn.

Er det mulig du ikke har reist billettløst?

Hvis du har vært på en av våre billettautomater og kjøpt papirbillett der, vil billetten være kvittering for kjøpet og du vil ikke finne denne i billettløse reiser systemet for kvittering.
Billetten inneholder alle opplysninger du trenger for reiseregning.